Ceizer en Skullcandy geven een Mood Boost

Ceizer x Skullcandy

Audio-lifestylemerk Skullcandy startte in 2020 met het project Mood Boost. Hiermee willen ze de aandacht vestigen op de problemen met de geestelijke gezondheid onder millenials en generatie Z.

Twaalf maanden lang was er een samenwerking met een kunstenaar of artiest waarin werd gezocht naar manieren om je ‘mood’ een boost te geven. De laatste die aan de beurt is de Nederlandse kunstenaar en typograaf Ceizer. Zijn thema is Carefree wat staat voor het koesteren van ‘good times’, het afstoffen van de tegenslagen en onszelf vergeven voor de onvermijdelijke misstappen die wel allemaal wel eens maken.

Carefree Yellow

Speciaal voor de samenwerking is er een set draadloze oordopjes ontworpen door Ceizer. Hij heeft de True Wireless Earbuds van Skullcandy voorzien van een vrolijk makend kleurenpalet met blauw, oranjetinten en ‘carefree yellow’. Wie voor eind maart zo’n set oordopjes koopt, krijgt er een unieke print van Ceizer bij cadeau.

Bij de verkoop gaat 10% van de opbrengsten naar de Amerikaanse non-profit To Write Love On Her Arms (TWLOHA). Volgens TWLOHA, is het aantal depressies onder jongeren de afgelopen tien jaar met ongeveer 70% gestegen. In de huidige samenleving, waarin we meer verbonden zijn dan ooit, voelen ‘de Millennials’ en ‘Generatie Z jongeren’ zich eenzamer dan ooit. Ze voelen zich verloren, verdrietig, hopeloos, onbegrepen en angstig.

Muzikanten

Skullcandy wil graag zijn steentje bijdragen en doneert niet alleen geld aan TWLOHA, maar zet ook een andere belangrijke troef in; muziek. Hiervoor is de samenwerking gezocht met muzikanten als Rina Sawayama, Gus Dapperton, Cuco en Rico Nasty. Door middel van online optredens en verhalen laten ze aan de doelgroep zien dat ze er niet alleen voorstaan.

Of, zoals Skullcandy Chief Marketing Officer Jessica Klodnicki het zegt: “Muziek kan een grote rol spelen wanneer men te maken heeft met bijvoorbeeld depressiviteit of angsten. Muziek herinnert ons er aan dat het ‘ok’ is om te voelen en dat het ‘ok’ is om eerlijk te zijn over die gevoelens.”

Ceizer x Skullcandy

Ceizer x Skullcandy

Ceizer x Skullcandy
De print van Ceizer

Volg ons op Facebook