Voor de achtste keer op rij heeft cognachuis Hennessy een kunstenaar gevraagd om een uniek etiket te ontwerpen. Dit keer is het de beurt aan VHILS.
Deze Portugese kunstenaar heeft een bijzondere manier van werken. Hij gebruikt deconstructie om iets nieuws en moois te maken. Denk hierbij aan muren waarachter een verflaag van gekleurde steen zichtbaar is of afgebladderde posters op een muur.
Portretten
Voor Hennessy ging VHILS aan de slag met portretten van muzikanten en kunstenaars. De keuze is gevallen op personen die zich inzetten voor het bevorderen van creativiteit binnen hun gemeenschap. Van de portretten gebruikte VHILS slechts enkele delen in close-up, waardoor de artiesten op dit moment nog anoniem zijn. Op een later tijdstip zullen hun namen pas bekend worden gemaakt.
Door middel van deconstructie zijn de portretten bewerkt en vervolgens verwerkt in het uiteindelijke ontwerp dat prijkt op het etiket en de verpakking van de fles. Hierbij maakte VHILS gebruik van materialen als hout, steen en staal die hij bewerkte met inkt, zuren en bleek.
Gelimiteerde oplage
Het kleurenpalet met veel zwart en verschillende tinten bruin en geel verwijst naar de kleur van gerijpte cognac. Ook plaatste VHILS tussen de portretten symbolen die verwijzen naar cognac en Hennessy, zoals de druivenrank, de drie sterren en het wapenschild van het cognachuis. Later deze maand zal de speciale fles Hennessy in de verkoop gaan. Het mooie is dat de verkoopprijs gelijk ligt aan die van een reguliere fles. De oplage is echter gelimiteerd, dus je zult wel snel moeten zijn met de aanschaf.