Het Rotterdamse sokkenmerk Effio werd door EYE Filmmuseum benaderd voor een bijzonder ontwerp. EYE wilde graag een exclusief item voor in de museumwinkel. Effio ontwierp vervolgens een sok waarbij het logo van het museum diende als inspiratiebron.
Het beroemde logo van het EYE Filmmuseum bestaat uit een oog. Het refereert aan het zintuig voor visuele beleving. In dit geval gaat het om de beleving van film én sok. Op de exclusieve sokken komt het EYE-logo vele malen terug. Bijna honderd ogen zijn ritmisch gerangschikt in ruitvormen. En de achtergrondkleur verloopt daarbij van licht naar donker. Dit als verwijzing naar de oneindige lichtprikkel die films bieden. Doordat de sokken uit opvallend veel lichttinten bestaan, zullen ze absoluut de aandacht trekken. Het wonder van het zien en gezien worden. EYE for detail, zoals ze bij het Effio en het Amsterdamse museum treffend zeggen!
Mooie samenwerking
Joost van Beek, oprichter van Effio, is trots op de samenwerking met het bekende filmmuseum: “Het repeterende oog op de sok verwijst natuurlijk naar het EYE-logo, maar het is daarnaast ook een toffe grafische vorm. Het is geen logo-sok maar fashion-sok. Of zoals u wilt: kunst.”
Marjan Vos, manager van de EYE Shop, is ook zeer blij met de samenwerking: “We hebben al eerder sokken van Effio verkocht in de shop. We hebben een match. De ontwerpen van Effio passen perfect bij het filmmuseum. Nu werd het echt tijd voor een exclusieve eigen Eye Sock.”