In maart van dit jaar lanceerden jeugvrienden Freddy Tratlehner en Perre van den Brink de eerste collectie voor hun eigen label: Tratlehner. Sinds deze week is de tweede collectie op de markt. Hiermee gaat het merk op zoek naar een eigen identiteit.
Een grote inspiratiebron bij de Fall/Winter-collectie van Tratlehner was Bauhaus. Dit zie je terug in de grote grafische elementen en hoekige patronen. Als je dit combineert met het feit dat Tratlehner met deze collectie een eigen identiteit heeft gevonden, dan kom je uit bij het motto: Building the Haus. De fundering van het merk staat nu, wat volgt is het verder uitbouwen van Tratlehner als internationale naam.
Young Thug
De eerste collectie van het merk beleefde een vliegende start. Dat kwam natuurlijk ook door het grote netwerk van Freddy Tratlehner (De Jeugd van Tegenwoordig) en Perre van den Brink (VICE), maar vooral door een eigen stijl en een goede filosofie. De Amerikaanse rapper Young Thug was onder andere in kleding van Tratlehner te zien. En in Nederland waren Faberyayo, Ronnie Flex en Bokoesam vroege fans.
Eigenzinnig
Tratlehner wil internationaal naam maken, maar doet dat op eigen manier. Het merk doet niet aan hypes, maar focust zich op kwaliteit, duurzaamheid en eigenzinnigheid. In de nieuwe collectie blijkt dat onder andere uit het feit dat alle gebruikte materialen in Europa zijn gemaakt. Een ander voorbeeld zijn de prints. Deze worden door middel van sublimatie aangebracht, waardoor de inkt onderdeel is van de stof en daarom nooit zal vervagen.
Building The Haus van Tratlehner is nu exclusief te koop via Margreeth Olsthoorn in Rotterdam, Concrete in Amsterdam en Den Haag, Avenue in Antwerpen en Calico Jack in Venlo. Je kunt ook online terecht via tratlehner.nl.