Coca-Cola en Oreo hebben besloten om hun krachten te bundelen en een unieke, limited edition frisdrank te creëren: Coca-Cola Oreo zero sugar. Hiermee hebben ze zeker onze aandacht. We vinden beide producten erg lekker en zijn benieuwd hoe de twee samen zullen gaan.
Een smaakvolle vriendschap
Volgens het persbericht combineert deze nieuwe frisdrank de vertrouwde smaak van Coca-Cola met subtiele hints van Oreo-koekjes. Of, zoals op het blikje staat: Fizzy Cookie Flavored.
“Het combineren van de twee iconische merken is misschien onverwacht, maar voelt heel goed omdat we op veel manieren op elkaar lijken”, zegt Oana Vlad, Senior Director, Global Strategy bij The Coca-Cola Company. “Het is een unieke samenwerking voor beide merken en we zijn verheugd dat onze nieuwe producten vrienden over de hele wereld samenbrengen voor geweldige ervaringen en momenten met elkaar.”
Meer dan alleen een drankje
Naast de nieuwe smaak, lanceert Coca-Cola en Oreo ook een uitgebreide campagne rondom vriendschap. Via diverse digitale en fysieke kanalen worden consumenten uitgenodigd om de ‘Bestie Mode’ te activeren en samen met hun beste vrienden van de nieuwe frisdrank te genieten.
Een van de hoogtepunten van deze campagne is de samenwerking met Spotify. Via een speciaal platform kunnen vrienden hun muzieksmaak met elkaar vergelijken en een gepersonaliseerde afspeellijst creëren. Een leuke toevoeging en een mooie manier om wellicht nieuwe muziek te ontdekken.
“Bij OREO streven we naar nieuwe manieren om consumenten te prikkelen en met deze samenwerking hebben we de lat nog hoger gelegd,” zegt Eugenia Zalis, Global Head of Marketing and Brand voor OREO, Mondelez International. “De samenwerking tussen OREO en Coca-Cola is een unieke manier om onze fans te verenigen en de kracht van verbondenheid en saamhorigheid te vieren. We kunnen niet wachten om de reactie op de campagne te zien en hopen dat fans enthousiast zijn om deze nieuwste draai aan twee klassiekers te ervaren.”
Verkrijgbaarheid
Coca-Cola Oreo zero sugar zal vanaf 5 september verkrijgbaar zijn in diverse supermarkten en buurtwinkels in Europa. Let vanaf die dag dus goed op de opvallende zwarte blikjes in het schap.