Dit zijn de drie belangrijkste pijlers van SEO

SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization. Wie een beetje bekend is met online marketing weet dat dit een grote rol speelt voor je online vindbaarheid. Het draait bij SEO vooral om drie pijlers die ervoor zorgen dat dit zo succesvol mogelijk is: content, autoriteit en techniek. Je kunt deze zelf verbeteren, maar je kunt ook samenwerken met een marketingbureau in Amsterdam. Benieuwd wat deze drie pijlers inhouden? Lees dan snel verder!

Wat is SEO?

Voor we je vertellen over deze drie peilers, leggen we je uit wat SEO inhoudt. Het is een afkorting voor zoekmachineoptimalisatie. Dit is een belangrijk onderdeel van goede online marketing. Zo zorg je voor een zo hoog mogelijke ranking in de zoekmachines. Met een aantal handige technieken sta je bovenaan in de zoekresultaten. Op deze manier trek je een hoop potentiële klanten naar jouw website. Lijkt het je lastig om hier zelf mee aan de slag te gaan? Neem dan snel contact op met een online marketing bureau gespecialiseerd in SEO!

Content

De eerste pijler is content. Deze content bestaat bijvoorbeeld uit afbeeldingen of teksten. Dit moet zo relevant mogelijk zijn om goed te scoren op de zoekmachines. De content moet vooral aansluiten bij de zoekopdracht van de gebruiker. Gebruik dus zoekwoorden die veel worden gebruikt. Gebruik vooral nieuwe, unieke content die goed past bij wat je verkoopt. Verkoop je dierenproducten? Dan past een blogpost over een badkamer verbouwing niet op jouw website. Dit is zeker iets waar een zoekmachine op let.

Autoriteit

De tweede pijler is autoriteit. Dit geeft vooral aan hoe belangrijk en relevant jouw website is voor een zoekmachine. Hoe hoger de autoriteit, hoe beter je zichtbaar bent. Je verhoogt deze autoriteit bijvoorbeeld door linkbuilding. Schrijf gastblogs op andere websites waarin je een aantal links (backlinks) naar jouw website plaatst. Zorg er wel voor dat deze websites goed bij je passen. Zo wordt de autoriteit van je website alleen maar groter!

Techniek

De laatste pijler is techniek. Hierbij draait het om hoe goed jouw website is te onderzoeken door de zoekmachines. Je kunt ze bijvoorbeeld weghouden van bepaalde content, maar het liefst gaan ze alle content door. Ook let je op de werking van je website. Zorg ervoor dat je website snel is en dat de responsiviteit hoog is. Daarnaast moet de website veilig zijn en goed te gebruiken op andere apparaten. Ook dit bepaalt jouw ranking in de zoekmachines.

Samengevat bestaat SEO uit drie pijlers: content, autoriteit en techniek. Zorg dus voor kwalitatieve en relevante content, verkrijg backlinks en zorg voor een goed werkende website. Zo staat jouw website sneller bovenaan in de zoekmachines!