Architect Karina Wiciak van het Poolse Wamhouse Studio heeft vier huizen ontworpen die zijn gebaseerd op beroemde bedrijfslogo’s: adidas, Chevrolet, Renault en Mitsubishi. De huizen van glas en beton dragen de namen Trihouse, Crosshouse, Rhombhouse en Pyrahouse.
De serie is ontstaan toen Wiciak werkte aan het huis dat ze baseerde op één van de logo’s van adidas met de drie diagonale strepen. Dit idee ontstond per ongeluk toen de architect plots de vorm van een huis zag toen ze het logo bekeek. Het huis heeft vier verdiepingen en bestaat uit drie diagonale blokken van beton met daartussen twee grote glazen ramen.
Automerken
Daarna ging ze op zoek naar andere logo’s om tot huizen te verwerken. Opvallend genoeg waren de daaropvolgende ontwerpen allemaal op automerken gebaseerd. Het Crosshouse is een verwijzing naar het logo van Chevrolet. dat ooit is ontworpen door William C Durant, één van de oprichters van het merk. Opvallend aan dit huis is dat het in het water staat en dat je het alleen per boot kunt bereiken. Grappig detail voor iets dat op een automerk is gebaseerd.
Rhombhouse, het derde huis, is een bewerking van het logo van Renault dat uit 1925 stamt. Tot slot is er het Pyrahouse dat verwijst naar het logo van Mitsubishi. Er waren in eerste instantie meer logo’s van andere merken op de shortlist van Karina Wiciak, maar deze vier kwamen het best overeen met haar architectonische ideeën.