In samenwerking met het Japanse MediCom Toy heeft jeansmerk Denham onlangs een eigen Be@rbrick gelanceerd. De beroemde beer heeft in dit geval een opvallende print met scharen gekregen.
De allereerste Be@rbrick werd uitgebracht in 2001 als cadeau aan bezoekers van de World Character Convention in Tokio. Vanaf dat moment is de beer een cultureel icoon geworden. Het cartooneske figuurtje is steeds vernieuwd en her-ontworpen door kunstenaars over de hele wereld. Denham heeft zich hierbij aangesloten door een eigen Be@rbrick te laten ontwikkelen.
De schaar staat centraal
De DENHAM x BE@RBRICK heeft een all-over scissor print. Voor dit patroon is gekozen, omdat oprichter Jason Denham een obsessie heeft voor scharen. Ook is de schaar het logo van het kledingmerk. De print bestaat uit verschillende soorten scharen. Er zijn scharen met boksbeugels, scharen met kettingzaagtanden en scharen met propellers. De opvallende scharen passen mooi bij het motto van Denham: ‘Worship Tradition and Destroy Convention’. De speciale Be@rbrick is verkrijgbaar in drie maten. De standaardmaat (100%) is 7 centimeter hoog, de medium (400%) 28 centimeter en de large (1000%) is maar liefst 70 centimeter hoog.
Bijbehorende kleding en accessoires
Daarnaast bevat de samenwerking ook een exclusieve collectie met sweatshirts, t-shirts en accessoires. Deze gelimiteerde accessoirecollectie is ontwikkeld in samenwerking met Fabrick (een bedrijf binnen MediCom Toy) en bestaat uit iPhone hoesjes, rugtassen en slippers, maar ook uit high-end, custom made meubilair.
Ook samenwerking met Moco Museum
De exclusieve DENHAM x BE@RBRICK-collectie is online beschikbaar via denham.com, alle Denham-winkels wereldwijd en bij geselecteerde wholesale partners. De collectie is ook verkrijgbaar in de giftshop van Moco Museum. Speciaal voor deze exclusieve samenwerking is de doos van de DENHAM x BE@RBRICK ‘augmented’ gemaakt. De doos van het collector’s item komt hierdoor op bijzondere wijze tot leven, wanneer je via de Moco Play-app de camera van je smartphone erop richt. De app is geheel kosteloos te downloaden.