De technieken voor beeldschermen worden steeds geavanceerder. Dat zien we ook terug in reclameborden en billboards, zoals deze in Tokio waar het lijkt alsof een gigantische digitale kat tot leven is gekomen.
Het beeldscherm is van Cross Shinjuku Vision. Samen met MicroAd en Unica hebben zij het billboard laten maken. De 3D-technieken moeten ervoor gaan zorgen dat de reclames op dit beeldscherm zich weten te onderscheiden van alle andere reclame-uitingen in de omgeving. De locatie is namelijk vlakbij het drukke Shinjuku Station waar heel veel reclameborden te zien zijn.
Zwiepende staart
De enorme lapjeskat is een demo van wat er allemaal mogelijk is met het scherm. Het beeld lijkt echt driedimensionaal. Zeker als de kat met zijn kop beweegt of met de staart zwiept. Opvallend is dat de kat niet altijd actief is, net als een echt exemplaar. Wie deze digitale kat in actie wil zien, kan het beste overdag langskomen. Wie in de buurt komt, zal merken dat de kat ook reageert op voorbijgangers en daarbij geluid maakt.
Eerder was in Seoul ook al een soortgelijk beeldscherm te zien.