Gucci heeft in hun laatste campagne een bonte verzameling rocksterren samengebracht. Cultregisseur Harmony Korine maakte een korte film met daarin rollen voor A$AP Rocky, Tyler, the Creator, Iggy Pop, BiggyPop en natuurlijk de laatste collectie van Gucci.
De campagnebeelden bestaan uit bovenstaande video en nog een serie foto’s die je onderaan deze pagina ziet. Alles draait hierbij om het leven van een rockster. Daarom gaan hedendaagse rocksterren A$AP Rocky en Tyler, the Creator in een oude Rolls-Royce op bezoek bij klassieke rockster Iggy Pop en zijn prachtige vogels (BiggyPop de kaketoe en een hyacinthara).
Eenmaal aangekomen in het huis van Iggy Pop maken de drie muzikanten een dansje en laten ze de nieuwste collectie van Gucci Tailoring zien. Prachtige klassieke maatpakken met een opvallende Gucci-twist. Het is misschien wel de mooiste tak van Gucci onder leiding van ontwerper Alessandro Michele.
Gezellig
Je ziet een combinatie van formeel en excentriek, een stijl die perfect past bij het opvallende drietal. Waar de meeste merken de markt voor dit soort kleding vooral bedienen in campagnes met serieuze mannen brengt Gucci een flinke dosis humor en gezelligheid. Je ziet de mannen echt lol hebben. De beelden zijn geschoten in februari in Los Angeles, dus voordat corona heel veel plezier kwam bederven.
Volgens Michele staat de campagne voor elegantie. Hij zegt in een verklaring over deze shoot en collectie dat hij graag op zoek gaat naar alternatieve manieren om elegant te zijn: “De drie beroemde modellen dragen dat alternatieve gevoel perfect uit. Ik wil het verhaal van elegantie vertellen op een compleet arbitraire en onverwachte manier. Misschien hangt elegantie altijd al rond in de lucht en zijn we er niet altijd klaar voor. Elegantie is onvoorspelbaar en vreemd.”