Dockers kennen wel allemaal van de khaki broeken, maar het Californische merk is nog veel meer dan dat. In de nieuwe campagne Live Original laat Dockers zien dat ze een mooie nieuwe weg zijn ingeslagen.
De focus ligt hierbij op twee belangrijke elementen: het leven in zonnig Californië én de omarming van coole sporten als basketbal, skateboarden, surfen en BMX. Hiervoor heeft Dockers een aantal bekende sporters aangesteld als ambassadeur. In de campagnebeelden van Live Original laten ze zien waar Dockers anno 2023 voor staat. Wij zijn aangenaam verrast vanwege de koers die ze zijn ingeslagen.
Combineren
Zo zien we bijvoorbeeld de klassieke khaki in een hedendaagse variant met cropped pijpen. Of in een variant met een hoge taille. Deze broeken combineer je met t-shirts, jassen of een (wijdvallend) overhemd. De gebruikte kleuren zijn tijdloos. Zandbruin, wit en verschillende blauwtinten zijn praktisch met alles te combineren.
Opvallend is de kwaliteit van de kleding. Vooral bij de broeken merk je dat de stof stevig is, maar tegelijkertijd erg fijn zit. Daarnaast is het ook mooi om te weten dat Dockers de kleding zo duurzaam mogelijk probeert te produceren. Dankzij de WaterLess-techniek gebruikt men beduidend minder water bij de fabricage. Bovendien zet Dockers hoog in op het gebruik van gerecyclede materialen.
Ambassadeurs
Voor de campagne Live Original zijn de ambassadeurs van Dockers twee dagen lang gevolgd in de straten van San Francisco, waar het hoofdkwartier van het merk te vinden is. De sporters die je op de beelden ziet zijn: Lil Dre (pro-skater, model en muzikant), Jordan Poole (professioneel basketballer), Johny Salido (professionele atleet/freerider), Maud Le Car (model, milieuactivist, kunstenaar en pro-surfer), Matthias Dandois ( 9-voudig wereldkampioen BMX Flatland) en Tatiana Ringsby (kunstenaar en creatieveling).
De nieuwe collectie van Dockers is nu te koop via geselecteerde adressen en de website van Dockers.