De openbare ruimte in de stad staat helemaal vol met reclame. Overal waar je kijkt, zie je billboards of abri’s waarin artikelen en diensten worden aangeprezen. Een groep burgers uit Londen laat zien dat het ook anders kan en kaapte de advertentieruimte in een metrostation.
De dagelijkse reiziger in de metro van Londen wordt overladen met commerciële boodschappen. Om de paar meter zie je wel weer een oproep tot het kopen van een nieuwe telefoon, afslankproduct of frisdrank. Een actiegroep met de ludieke naam Citizens Advertising Takeover Service (CATS) heeft via Kickstarter geld ingezameld, waardoor het station Clapham Common de komende twee weken geheel reclamevrij is. In plaats daarvan zie je over afbeeldingen van katten. Niet zomaar wat willekeurige katten overigens, maar bewoners van enkele asiels in de stad die graag een nieuw thuis zouden willen. Zo is de boodschap op deze billboards niet alleen vrolijk, maar ook nog eens nuttig.
CATS is opgestart door Glimpse, een organisatie die creativiteit wil gebruiken om de wereld om ons heen beter te maken.
Foto’s: catsnotads.org