Jeremie Cometto-Lingenheim was op zoek naar een passend logo voor zijn restaurant Jolene in het noorden van Londen. Grafisch ontwerper Frith Kerr kwam op de proppen met een logo dat door zijn 6-jarige zoon was ontworpen.
De opdracht aan Studio Frith was een logotype of woordmerk dat de naïeve simpliciteit van Jolene goed uit weet te beelden. Uiteindelijk is dat dus een ontwerp van de zoon van Frith Kerr geworden. Een logo dat onmiskenbaar door een kind met de hand is gemaakt en waarin ambacht, simpliciteit en naïviteit heel goed samenkomen.
Gordijnen
Het klinkt misschien vreemd om bij een opdrachtgever aan te komen met iets dat door je kind is gemaakt, maar Jeremie Cometto-Lingenheim was heel blij met resultaat. Als gevolg daarvan zie het kinderhandschrift overal terug in het restaurant. Natuurlijk op de menukaart, maar ook op linnen tassen en zelfs op de gordijnen. Mocht je in Londen zijn, dan is Jolene in Dalston een aanrader. Voor de lunch kun je meestal gewoon aanschuiven.