De UltraBOOST is al jaren de belangrijkste hardloopschoen van adidas. Binnenkort verschijnt de nieuwe adidas UltraBOOST 21, die een aantal interessante verbeteringen heeft.
adidas heeft daarbij gekeken hoe je een goede schoen nog beter kan maken. Zo is het bekende Torsion-systeem aangepast. Deze heet nu LEP (Linear Energy Push) en zorgt dat schoen beter reageert op je bewegingen dankzij een verbeterde buigstijfheid in de voorvoet. Ook is de zool onder handen genomen. De BOOST-zool is maar liefst 6% groter, iets dat goed zichtbaar is aan de achterkant van de schoen.
Ook het bovenwerk is aangepast. Deze is gemaakt van PRIMEBLUE, een gerecycled materiaal dat voor 50% gemaakt is van Parley Ocean Plastic. Dit zijn plastics die door de stichting Parley uit de oceaan worden gevist. Dit zijn bijvoorbeeld kapotte visnetten. Het PRIMEBLUE is gebruikt op PRIMEKNIT+. Deze stof zorgt voor stevigheid zonder de bewegingsvrijheid te belemmeren.
Onderzoek
De release van de adidas UltraBOOST is daarom een goede reden om (weer) te beginnen met hardlopen of je huidige loopschema naar een hoger niveau te tillen. adidas heeft namelijk niet alleen een nieuwe schoen ontworpen, maar ze hebben ook onderzoek gedaan naar hardlopen in deze tijden van COVID-19. Regelmatig hardlopen is namelijk goed voor lichaam én geest.
Zo gaf 40% van de lopers die vaker gingen lopen tijdens de pandemie aan dat ze positiever naar het leven zijn gaan kijken. Een derde ziet hardlopen als één van de positieve factoren op hun mentale gezondheid. Deze cijfers vormen een opvallend contrast met de algemene cijfers over COVID-19. Zo geeft 58,1% van de mensen aan minder energie te hebben en staat 71% minder positief in het leven.
Zelfvertrouwen
Hardlopen kan dus zeker zorgen voor het ombuigen van die negativiteit. Uit het onderzoek komt steeds naar voren dat hardlopen zorgt voor extra energie en een flink boost van het zelfvertrouwen. Dat zijn zaken waarmee we het einde van deze ellendige pandemie in goede gezondheid kunnen halen.
De adidas ULTRABOOST 21 is vanaf 28 januari 2021 online beschikbaar, en vanaf 4 februari via geselecteerde retailers, de adviesverkoopprijs is 180 euro. Eerst in de wit-fluogeel combinatie, later volgen ook nog enkele limited-edition varianten.