Natuurlijk is Heineken volop van de partij tijdens het EK Voetbal. Bij het kijken van een potje voetbal met vrienden hoort immers een koud biertje (of 0.0-biertje). Voor wie er tijdens die wedstrijden in stijl, maar ook stijlvol, bij wil lopen is er een samenwerking tussen Heineken en Baskèts.
Samen hebben ze een opvallend voetbalshirt ontworpen. Deze past helemaal bij de trends van nu, maar oogt tegelijkertijd lekker retro. Het mooie is dat je het shirt op twee manieren kunt dragen. Normaal gesproken is het een fraai oranjeshirt met het klassieke logo van Heineken en het logo van Baskèts, maar als je het binnenstebuiten keert krijg je een groene uitvoering van het shirt. Handig voor als je je vrienden kwijt bent in een massa van oranje uitgedoste feestvierders. Heineken zal dit ook laten zien in de commercial die speciaal voor het EK is gemaakt.
Naar het café
Hoe je aan zo’n shirt komt? Daarvoor zal je naar een Heineken-café moeten (wat geen straf is natuurlijk). Maar liefst 3.000 cafés in Nederland zullen door Heineken in oranjesferen worden gebracht. Op deze locaties kun je via een activatie kans maken op het Heineken x Baskèts-shirt. Op naar de kroeg dus!
Of de winkel
In aanloop naar de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal op zondag 16 juni, krijgen Oranjefans een speciale kans om het Heineken x Baskèts shirt gratis te bemachtigen. Aanstaande vrijdag 14 juni geeft de Baskèts winkel in de Jordaan, aan de Elandsgracht 57, exclusief 400 shirts uit. Hierbij geldt: wie het eerst komt, die het eerst maalt (voorwaarde is dat je 18+ moet zijn en er is één shirt per persoon). De winkel is vanaf 10:00 uur geopend.
Of de supermarkt
Blijf je liever thuis voetbal kijken, dan heeft Heineken ook inhakers met supermarkten opgezet. Zo kun je bij Albert Heijn kans maken op een zogenaamde Stoelbox, een oranje-groene stoel met ingebouwde koelbox. Klanten van de Jumbo kunnen meedoen aan een actie om een Biermertje te winnen, een beamer in de vorm van een Heineken-kratje. Bij de PLUS kun je gaan voor een speaker in de vorm van een bierblikje en tot slot maak je bij de supermarkten die aangesloten zijn bij de Superunie kans op een mooie Heineken-koelbox.
Els Dijkhuizen, marketingdirecteur Heineken Nederland: “Als brouwer van gezelligheid kunnen we niet wachten tot de Oranjezomer van start gaat. Heineken en Oranje gaan al decennia lang hand in hand en hebben een sterke reputatie opgebouwd als het gaat om campagnes, inhakers en gadgets voor het Oranjelegioen. Dit jaar zijn we nóg meer in de belevingswereld van de fans gedoken en hebben we voor een verfrissende aanpak met een knipoog gekozen. Met als doel om met elkaar op en top te kunnen genieten van al die mooie sportmomenten. Heerlijk, helder, hoe je het ook viert: Heineken biedt alle ingrediënten voor een onvergetelijke Oranjezomer. Proost!”