Tijdens de afgelopen editie van Amsterdam Fashion Week werd de nieuwste O’Neill Blue Capsule gepresenteerd. In Het Hem kon het publiek kennismaken met een duurzame capsulecollectie die is gemaakt in samenwerking met modetalent Kimberley Jenneskens.
O’Neill Blue Capsule staat voor de toekomst. Het bekende surfmerk streeft namelijk naar een groeiend duurzaamheidspercentage, met als missie dat de gehele collectie in 2025 duurzaam is. Voor de nieuwste capsulecollectie is een samenwerking opgezet met Kimberley Jenneskens. Zij is verantwoordelijk voor de aankomende campagne shoots en ze verzorgde de Blue Capsule Showcase tijdens Amsterdam Fashion Week. Wat O’Neill betreft is dit het begin van een bredere samenwerking.
O’Neill Blue Capsule
Geïnspireerd door de oorspronkelijke visie van Jack O’Neill – het is onze verantwoordelijkheid om de zee actief te beschermen – richt het surfmerk zich op verandering en duurzaamheid. Elke O´Neill Blue Capsule wordt uitgebracht in gelimiteerde oplage en de gehele collectie is gemaakt volgens de richtlijnen van O’Neill Ocean Mission. Momenteel bestaat 44% van de winter- en 42% van de zomercollectie al uit duurzame items. De collectie swimwear is zelfs voor 78% duurzaam. Voor de materialen van de zwemkleding wordt gewerkt met recycled consumer waste, petflessen en oude visnetten. Voor de Blue Capsule wordt samengewerkt met verschillende partners, waaronder Repreve, Econyl, Waste 2 Wear en BCI.
Zomer & winter
Tijdens Amsterdam Fashion Week werd een sneakpreview gegeven van de capsulecollecties voor de zomer en winter. De zomercollectie vraagt aandacht voor de problematiek van microplastics in de oceaan, hetgeen tot uiting komt in het gebruik van felle kleuren en abstracte vormen. De collectie voor de winter zoomt in op de bedreigde diersoorten uit de oceaan, wat is vertaald binnen het kleurenpalet en de prints.
Kimberley Jenneskens
Voor O’Neill Blue wordt gezocht naar samenwerkingen die de duurzaamheidsmissie van O’Neill ondersteunen en de impact vergroten. Als eerste Nederlandse brand ambassador is gekozen voor Kimberly Jenneskens. Het Amerikaanse surfmerk en de Nederlandse all-round creative Kimberley Jenneskens vonden elkaar in de liefde voor duurzaamheid, tech en sportkleding. Samen slaan ze de handen ineen om de Ocean Mission onder de aandacht te brengen bij een nieuwe generatie.