Een gewaagde stap van Chanel. Onder de naam Boy de Chanel brengt het Franse modehuis hun eerste make-up-lijn voor mannen uit.
De collectie bestaat uit 3 onderdelen: een getinte foundation met SPF, een vochtinbrengende lippenbalsem en oogpotlood. Elk item is weer onderverdeeld in verschillende kleuren. De naam Boy de Chanel komt overigens niet van het Engelse woord voor jongen, maar is een verwijzing naar Boy Capel. Hij was de geliefde en muse van Gabrielle ‘Coco’ Chanel.
Statement
Of, zoals Chanel het zelf zegt in een statement: net zoals Gabrielle Chanel elementen van de herenmode leende voor haar vrouwencollecties, haalt Chanel nu inspiratie uit de wereld van verzorging voor vrouwen naar die van de man. Lijnen, kleuren, attitude en gebaren…. er is geen typisch mannelijk of vrouwelijk meer, alleen stijl bepaalt wie of wat je bent. Met Boy de Chanel bevestigt Chanel de steeds veranderende codes: schoonheid is geen kwestie van gender, maar van stijl.
De collectie komt eerst op 1 september uit in Zuid-Korea. De rest van de wereld volgt in januari 2019.