Autorijden en alcohol drinken is geen goede combinatie. Heineken creëert op slimme wijze bewustzijn met de nieuwe racegame Player 0.0. Deze game past heel goed bij de When You Drive Never Drink-campagne die Heineken wereldwijd inzet rondom F1-wedstrijden.
De Formule 1 in Zandvoort is een perfect moment om de game onder de aandacht te brengen. Niemand minder dan Max Verstappen zorgde voor de lancering. Vanaf nu kan iedereen de game spelen door met een mobiel apparaat te surfen naar https://player00.heineken.com/. Je kunt daar eerst de tutorial spelen of direct aan de slag gaan met de game. Player 0.0 is typisch zo’n game die makkelijk onder de knie te krijgen is, maar waarbij je over serieuze skills moet beschikken om een echt goede score neer te zetten. Het draait namelijk in de game niet om snelle tijden, maar juist om veilig rijden. De twintig bestuurders met de beste score winnen twee tickets voor de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2025 en maken kans op een meet & greet met Verstappen tijdens een internationaal Player 0.0-evenement in Madrid.
Ambassadeur
Op een groot scherm in de fanzone van het circuit van Zandvoort zette Max Verstappen de eerste score in de Player 0.0-game neer. Hij daagde daarna voormalig F1-coureur Giedo van der Garde, sim-racer Maxime Bijmans, Radio 538 DJ Jordi Warners en influencer Pieter Valley uit om zijn tijd te verbeteren. Eerder op de middag sprak Max tijdens een talkshow, gepresenteerd door Hélène Hendriks, over zijn rol als ambassadeur van Heineken 0.0 en het belang van verantwoord alcoholgebruik in het verkeer.
Max Verstappen: “Als coureur in de Formule 1 ben je continu bezig met het maken van de juiste keuzes, zowel op als naast het circuit. Veiligheid is daarbij cruciaal voor succes. Ik ben er dan ook trots op dat ik als Heineken 0.0 ambassadeur verantwoord alcoholgebruik bij autosportfans over de hele wereld mag promoten. De Player 0.0 competitie maakt hier onderdeel van uit en ik hoop dat iedereen niet alleen met plezier de game speelt, maar vooral ook stilstaat bij de belangrijke boodschap die erachter zit.”