HOKA en Bodega brengen samen een capsulecollectie uit van de populaire Tor Ultra urban hiker. De schoenen, die worden uitgebracht in een beperkte oplage, bestaan uit een combinatie van outdoor performance technology en streetwear design.
HOKA werkt voor de tweede keer samen met de in Boston gevestigde streetwear-boetiek. Bodega is opgericht in 2006 en laveert sindsdien op het snijvlak van mode, kunst, anti-cultuur en community. In de nieuwe collectie zijn deze kenmerkende eigenschappen van Bodega samengevoegd met de premium performance footwear waar HOKA bekend om staat.
De HOKA x Bodega Tor Ultra Hi en Lo zijn met veel aandacht ontworpen. De sportieve schoenen bestaan uit unieke kleurencombinaties. Daarnaast is de onderliggende technologie van topklasse. Alles bij elkaar geeft dit de dragers energie en motivatie om eropuit te gaan.
Natuur van de American Southwest
De inspiratie voor de Tor Ultra komt uit het zuidwesten van de Verenigde Staten. Zie de mix van aarde- en kleitinten, waarin ook flitsen van turquoise en een schemerende zonsondergang te vinden zijn. De gelimiteerde schoen is afgewerkt met jacquard-webbing, een eerbetoon aan vintage outdoor-rugzakken en -kleding, zodat deze capsulecollectie geschikt is voor zowel casual uitjes als lange afstandstochten.
De Tor Ultra is verkrijgbaar in twee speciale uitvoeringen en hoogtes: de Tor Ultra Hi heeft een monochrome afwerking in de levendige kleur Eggplant en de Tor Ultra Lo heeft een krachtige uitstraling in de kleur Natural. De collectie bevat dezelfde Gore-Tex-technologie en robuuste Vibram Megagrip-buitenzool als de originele urban hiker en is aangevuld met speciale jacquard-webbing op de heel tab en tong.
Opnieuw een geslaagde samenwerking
Matt Zaremba, Director of Marketing bij Bodega: “Door onze nauwe samenwerking met HOKA voort te zetten, hebben onze merken samen een nieuw hoofdstuk in het iconische ontwerp van zowel de Hi als de Lo kunnen schrijven. Met de steun van het HOKA-team zijn we in staat om de Tor door een frisse creatieve lens te bekijken. Zo zijn we uitgekomen bij een schoen waarvan we zeker weten dat mensen er net zo enthousiast van zullen worden als wij tijdens deze reis samen.”
Travis Weisman, Director of Lifestyle Product bij HOKA: “Onze authentieke band met Bodega heeft gezorgd voor een leuk en waardevol proces bij beide projecten. Beide merken brengen een eigen unieke creativiteit met zich mee, maar staan toch open voor elkaars ideeën.”