In een nieuwe reclame brengt Coca-Cola op geweldige wijze een aantal kunstwerken tot leven. In de video zien we een dorstige man in een museum. Dankzij de hulp van een aantal schilderijen en een sculptuur kan hij die dorst lessen met een lekker koud flesje cola.
Op papier klinkt het idee simpel, maar uitwerking is echt heel knap gedaan. Met behulp van de nieuwste digitale technieken komen zowel klassieke als hedendaagse kunstwerken tot leven en gaan personages van die kunstwerken de interactie aan met het flesje cola. Mooi is dat de fles steeds meeverandert in de stijl van het de verschillende werken.
Vliegend flesje
Het twee minuten durende filmpje begint met het werk Divine Idyll (uit 2022) van de Franse neokubist Aket Kubic. Het personage op dit schilderij pakt het flesje van Andy Warhols Coca-Cola (uit 1962). Vanaf daar vliegt het flesje cola rond door de museumzaal. Van beroemde werken als De schreeuw van Edvard Munch, Het meisje met de parel van Johannes Vermeer en De slaapkamer van Vincent van Gogh tot hedendaags werk van Vikram Kuswah, Michael Vincent Manalo, Zena Assi en Carlos Cruz-Diez.
Heel knap is er gekozen voor een grote diversiteit aan kunstenaars en kunststromingen. Naast beroemde namen is er ook volop aandacht voor nieuw talent en kunstenaars uit ondervertegenwoordigde groepen. En dat allemaal zonder dat het geforceerd of woke aanvoelt. Er is gewoon gekozen voor goede en mooie kunst die goed werkt in een visueel spektakel. Wil je meer over de kunstenaars en/of kunstwerken te weten komen, dan kun je daarvoor terecht op de speciale webpagina die Coca-Cola bij deze korte film heeft gemaakt.