Dwyane Wade en Ningning tonen campagnes voor Versace

Versace

Het Italiaanse luxemerk Versace heeft twee prominente A-listers gestrikt om het gezicht te worden van de brillen- en modecampagnes van het merk dit jaar. Bekend om zijn verfijnde ontwerpen en hoogwaardige stukken, is Versace geen onbekende op het gebied van samenwerkingen met beroemdheden. Eerdere samenwerkingen waren met iconen zoals Madonna, Elton John, Beyoncé en Lady Gaga. Dit jaar zijn basketballegende Dwyane Wade en K-Pop-ster Ningning de sterren in Versace’s campagnes aan het begin en het einde van 2024.

Naast het presenteren van Versace’s brillencollectie en modeontwerpen, wordt verwacht dat deze samenwerkingen de merkbekendheid vergroten en bijdragen aan de groeiende verkoop van de luxegoederenmarkt, waarvan wordt voorspeld dat deze tegen 2030 met 60% zal toenemen. Hier is hoe Wade en Ningning schitterden in de Versace-campagnes van dit jaar:

Dwyane Wade’s brillencampagne

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door dwyanewade (@dwyanewade)

Wade, een basketballegende en voormalig ster van de Miami Heat, vernieuwde zijn samenwerking met het luxemerk aan het begin van het jaar met een nieuwe campagne die Versace Profiles introduceert, een project dat een meer persoonlijke kijk biedt op het model in de campagnes van het modehuis. Wade droeg modellen van Versace zonnebril met kenmerkende dikke monturen en opvallende kleuren. De ontwerpen die Wade droeg lijken op de Biggie VE4361 GB1- en VE4464 545887-modellen, verkrijgbaar in fysieke Versace-winkels of bij online retailers zoals Pearle. De zonnebrillen die Wade droeg, maken deel uit van de nieuwste mannencollectie van Versace.

Inspiratie voor creativiteit

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Versace (@versace)

De samenwerking biedt voordelen voor beide partijen. Wade merkte zelfs op dat Versace’s creatieve visie hem inspireert. “Donatella is op dat gebied zo’n inspiratie. Ze staat al vanaf het begin aan de top van haar vakgebied. Bovendien hebben zij en iedereen bij Versace op veel manieren en al lange tijd hun steun betuigd aan de LGBTQ+-gemeenschap. Dat is een gemeenschap waar ik zelf veel om geef en die ik gepassioneerd ondersteun, en ik ben blij dit met Versace te delen,” zei Wade. De NBA-legende droeg zelfs een Versace-outfit tijdens zijn introductie in de Naismith Basketball Hall of Fame, waarmee hij zijn passie voor sport en mode liet zien.

Ningning’s Versace feestdagencampagne 2024

Ningning, de hoofdzangeres van de K-Pop-groep Aespa, sloot Versace’s campagnejaar af met een feestdagencampagne waarin ze de nieuwe Kleio-tas promootte. Deze tas is voorzien van een afneembare kettingband en de iconische Medusa ‘95-versiering van Versace. De Kleio mini-tas en de quilted schoudertas zijn verkrijgbaar in de officiële winkels van Versace of op premium shoppingplatforms zoals Lyst en Farfetch. Ningning toonde ook mode-items uit de feestdagencollectie, waaronder de Medusa ‘95 Regular Fit Jeans en de Dalmation Wool-Blend Oversized Sweater. De K-Pop-ster werd in februari uitgeroepen tot wereldwijde ambassadeur voor Versace en verscheen eerder in de voorjaars-/zomercampagne van 2024 van het merk.

Muziek en mode samenbrengen

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Versace (@versace)

De recente samenwerking van Ningning met Versace heeft muziek en mode naar een hoger niveau getild. Volgens Ningning zijn mode en muziek onlosmakelijk verbonden. “Via muziek kunnen we laten zien wat in ons hart zit en onze stijl uitdrukken,” zei Ningning. Ze benadrukte ook hoe het Italiaanse modehuis veel muzikanten inspireert met zijn creatieve en luxueuze ontwerpen. “Ik hoop in de toekomst nog meer met Versace samen te werken en meer en beter werk te creëren om met iedereen te delen,” zei Ningning in de reclamespot.

Van begin tot eind 2024 zijn de luxe stukken van Versace getoond in diverse campagnes met zwaargewichten als Wade en Ningning. Deze campagnes bewijzen dat Versace veelzijdig genoeg is om samen te werken met diverse marktsegmenten en industrieën, en benadrukken de sterke, blijvende aantrekkingskracht van het merk.