Met wie deel jij het bed? Voor sommige mensen is de geliefde die ernaast ligt iemand die er volgens bekrompen meningen niet zou mogen zijn. Vroeger had je het spreekwoord ’twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen’, nu gaat het ook om geslacht en huidskleur. Emma Sleep, maker van onder andere matrassen, zorgt met een mooie campagne voor bewustwording rondom diversiteit.
Er zijn op dat gebied al veel stappen gezet en er is nu meer aandacht voor ooit, maar vooroordelen slijten helaas erg langzaam. Laat staan dat ze zomaar verdwijnen. Bij Emma – The Sleep Company werken mensen (die noemen ze binnen het bedrijf Emmies) uit meer dan 65 verschillende landen en met zeer diverse culturele, religieuze en educatieve achtergronden. Diversiteit is dus een van de grote krachten bij Emma en die ervaringen willen ze delen met de campagne Awaken your best.
Open en eerlijk
In Awaken your best komen twee stellen aan het woord: Roos & Rosa en Nine & Shamir. Zij vertellen open en eerlijk, liggend in bed, over onderwerpen als racisme en ouderschap. Het zijn interessante verhalen die aantonen dat we met zijn allen veel meer met elkaar gemeen hebben dan je soms zou denken. Er worden hokjes doorbroken door de stellen van een heel menselijke kant te laten zien. Met deze campagne wil Emma mensen inspireren om elkaar te accepteren voor wie diegene is en elkaars verschillen juist te omarmen. Zo haal je het beste potentieel uit elkaar en uit jezelf. Net zoals een goede nachtrust bijdraagt om het maximale uit jouw dag te halen.