Wij zijn fan van mooie voetbalshirts, maar soms is de naam en het logo van de shirtsponsor een storende factor in het design. Bij FC Barcelona hebben ze dat probleem niet dankzij de sponsoring door Spotify. Zij zetten namelijk af en toe het logo van een coole artiest op het shirt. Dit keer is dat Rosalía.
De samenwerking tussen de Spaanse zangeres, de streamingdienst en de voetbalclub valt samen met twee bijzondere momenten. Ten eerste is het precies een jaar geleden dat Rosalía haar veelgeprezen album MOTOMAMI uitbracht. Daarnaast speelt het eerste team van de mannen én van de vrouwen op korte termijn El Clásico, de wedstrijd tegen aartsrivaal Real Madrid. De mannen spelen die wedstrijd op zondag 19 maart en FC Barcelona Femení speelt op 25 maart tegen Real. In beide gevallen zal Barcelona het veld betreden met het speciale MOTOMAMI-shirt.
Droom die uitkomt
Voor Rosalía is de samenwerking een droom die uitkomt. Ze is al heel haar leven fan van de Catalaanse club en groeide op met de prestaties van spelers als Messi en Samuel Eto’o. Van de huidige spelers van Barça is ze vooral gecharmeerd van het spel van Pedri. Andersom is er ook waardering. Spelers als Alexia Putellas en Robert Lewandowski rekenen zichzelf tot de topfans van Rosalía op Spotify.
De shirts zijn ook te koop in een gelimiteerde en super-gelimiteerde oplage. Allereerst zijn er 1899 wedstrijdshirts in mannen- en vrouwenmaten met daarop het logo en de naam van Rosalía achterop. Daarnaast is er ook een oplage van 2 keer 11 stuks met daarop alle handtekeningen van alle mannen en vrouwen die voor El Clásico in de selectie staan.
Tot slot hebben de spelers van beide teams een speciale playlist op Spotify gemaakt, waarin de muziek van Rosalía natuurlijk niet ontbreekt.