sacai en Carhartt WIP ontmoeten elkaar in collectie

sacai en Carhartt WIP

Samenwerkingen zijn een grote trend in de modewereld. Constant zoeken merken elkaar op in de hoop dat er iets moois uit voortkomt. Een goed voorbeeld van een zeer geslaagde samenwerking is die tussen het Japanse sacai en de Amerikaanse werkkleding van Carhartt WIP.

Je kunt hier echt spreken van 1+1=3, want beide merken weten elkaars identiteit heel knap te versterken. De inbreng van ontwerper Chitose Abe van sacai bestaat uit het scherpe oog voor details, de voorkeur voor lagen en technische toepassingen. Carhartt deelt in de collectie de klassieke stoffen en het kenmerkende kleurenpalet. De optelsom hiervan is een spannende collectie die vanaf 6 september in de verkoop gaat.

Logo

Kijk maar eens hoe het bomberjack van sacai is gecombineerd met het corduroy leren jack met kraag van Carhartt WIP. Of hoe de twee merken stoffen als fleece en teddy samen weten te brengen. Ook zijn er veel diverse breisels te ontdekken in de collectie. Alle items hebben het beroemde logo van Carhartt WIP met de naam sacai eronder en worden geleverd in de klassieke kaki, lichtblauwe en zwarte kleurstellingen.

Skateteam

In de bijhorende campagne figureren mensen uit het skateteam van Carhartt WIP, zoals Pepe Tirelli, Tolia Titaev, Dede Lovelace en Kasper Kacia. De foto’s van Joaquim Bayle focussen op de verschillende subculturen uit de skatewereld en het feit dat skateboarden een zeer diverse en inclusieve sport is waarbij iedereen zich welkom kan voelen.

Vanaf 6 september is de collectie te vinden in de sacai online store en Carhartt WIP’s online store evenals de winkel van sacai in Aoyama, Tokio. Vanaf die datum zijn er ook enkele exclusieve pop-ups te bezoeken bij onder andere Dover Street Market London.

sacai en Carhartt WIP

sacai en Carhartt WIP