De komende weken zal het toerisme weer langzaam op gang komen. In Londen zijn ze er al helemaal klaar voor en hebben ze de campagne Let’s Do London gestart.
Kunst speelt een belangrijke rol in de campagne. Deze zomer zijn heel veel interessante exposities te zien in Londen. Bijvoorbeeld Yayoi Kusama in Tate Modern, JR in Saatchi Gallery en David Hockney in de Royal Academy. Als aansluiting op die laatste is David Hockney gevraagd om een logo te ontwerpen voor de metrohalte Piccadilly Circus.
Knipoog
Het resultaat is een speels, haast kinderlijk ontwerp in vrolijke kleuren. Hockney ontwierp het waarschijnlijk op zijn zo geliefde iPad. Opvallend bij dit logo is de S op het eind die naar beneden lijkt te vallen. Het is totaal niet de bedoeling dat dit logo het huidige zal vervangen. Het is slechts tijdelijke kunst met een knipoog. Alleen niet iedereen begrijpt dat. Op de tweet van burgemeester Sadiq Khan over het logo kwamen dan ook flink wat cynische en zelfs boze reacties.
— brian (@Ireland_1912) May 11, 2021